We bevinden ons nu in een grote crisis die voor vele bedrijven langdurig effect zal hebben. Voor andere organisaties en teams zal er na de crisis niet of nauwelijks werk meer zijn als ze nu niet omschakelen.
Na de crisis
De laatste tijd spreek ik diverse directeuren over hun zorgen en wat nu top of mind is. Wat ik vooral hoor is dat het thuiswerken beter gaat dan van tevoren gedacht en de vergaderingen zijn veel effectiever. Voor sommige mensen is deze tijd zonder die drukte op kantoor een zegen, anderen missen wel hun collegiale relaties én die kleine momentjes tussendoor. Het overleven is een beetje voorbij en er wordt voorzichtig tijd gemaakt om over de periode ‘na corona’ na te denken.
Hoe vaak neem jij even tijd om stil te staan?
Wat betekent de crisis voor jou? En je bedrijf of organisatie? Wat betekent de 1,5 meter maatschappij voor jouw klanten en hoe speel jij daar op in zonder teveel af te wijken van het verhaal van het bedrijf? Ben je straks überhaupt nog een speler in de markt? Ben je klaar voor een volgende ‘coronagolf’? Moet je de business volledig omdenken of kun je door een kleine aanpassing verder?
Vragen om over na te denken.
Recente reacties